370.04/1
Марія Швед ; Основи інклюзивної освіти / Марія Швед Навчальне видання
Львів: Видавництво Українського католицького університету, 2015. - 360 с.
   ISBN 978-966-2778-31-1
   ДКД 370.04
   Зміст:

Вступ. – 5

Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

1.1. Концептуальні підходи до організації освіти лю дей з особливими потребами. – 11

1.2. Поняттєво-термінологічні визначення. – 27

1.3. Ключові позиції інклюзивної освіти. – 54

1.4. Духовно-моральний вимір інклюзивної освіти. – 65

Питання і завдання для самоконтролю. – 77

Розділ 2. З ІСТОРІЇ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

2.1. Зарубіжний досвід розвитку інклюзивної освіти. – 81

2.2. Історичні аспекти розвитку інклюзивної освіти в Україні. – 93

2.3. Нормативно-правове забезпечення в Україні освіти осіб з особливими потребами. – 105

2.4. Сучасний стан розвитку інклюзивної освіти в Україні. – 113

Питання і завдання для самоконтролю. – 128

Розділ 3. ІНКЛЮЗІЯ ЯК НАПРЯМОК ОСВІТНЬОГО РЕФОРМУВАННЯ

3.1. Соціалізація особистості в умовах інклюзивної освіти. Інститути соціалізації. – 131

3.2. Сучасні інноваційні освітні технології в інклюзивній освіті. – 159

3.3. Підготування фахівців до роботи в умовах інклюзивного освітнього простору України. – 182

3.4. Особливості діяльності фахівців в інклюзивному середовищі. – 200

Питання і завдання для самоконтролю. – 218

Розділ 4. МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІН

«ОСНОВИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ»

4.1. Навчальна програма дисципліни «Основи інклюзивної освіти». – 221

1. Мета і завдання навчальної дисципліни. – 223

2. Зміст програми навчальної дисципліни. – 225

3. Структура розподілу навчального часу в процесі вивчення дисципліни «Основиінклюзивної освіти». – 230

4. Рівень сформованості вмінь та знань студентів. – 231

5. Тематика практично-семінарських занять. – 232

6. Самостійна робота студентів. – 237

6.1. Завдання для самостійної роботи. – 239

6.2. Питання для обговорення і рефлексії. – 241

7. Науково-дослідна робота студентів. – 243

7.1. Індивідуальні навчально-дослідницькі завдання. – 245

7.2. Тематика індивідуальних навчально-дослідницьких завдань. – 246

7.3. Тематика студентських міні-проектів. – 248

8. Тестові завдання для підсумкового контролю знань студентів. – 250

8.1. Ключі до тестових завдань. – 258

9. Методи навчання. – 258

10. Методи оцінювання. – 259

11. Методичне забезпечення для вивчення навчальної дисципліни. – 263

12. Рекомендована література для вивчення навчальної дисципліни. – 263

13. Інформаційні ресурси для вивчення навчальної дисципліни. – 267

4.2. Короткий термінологічний словник. – 269

ДОДАТКИ

Додаток А. Інклюзивна освіта в Україні: здобутки, проблеми та перспективи. – 285

Додаток Б1. Кількість інвалідів в Україні. – 307

Додаток Б2. Кількість інвалідів за регіонами станом на 01.01.2010. – 309

Додаток В1. Список навчально-виховних закладів у Львові. – 311

Додаток В2. Інклюзивна освіта у Львові. – 312

Додаток В3. Інформація про надання послуг для дітей з інвалідністю на рівні громади (м. Львів). – 315

Додаток Г. Індивідуальний навчальний план. – 325

Додаток Д1. Поради батькам, що виховують у сім’ї дитину з особливими освітніми потребами. – 331

Додаток Д2. Пропозиції щодо педагогічного супроводу студентів з особливими освітніми потребами в умовах університетської освіти. – 339

Додаток Д3. Етика спілкування з молоддю з особливими потребами. – 341

Додаток Е. Законодавчі акти й документи. – 345

Список літератури. – 348
   Анотація:

Узагальнено основні положення, пов’язані зі становленням і розвитком нового напрямку сучасної педагогічної науки і практики – інклюзивної освіти. Висвітлено концептуальні підходи до освіти людей з особливими потребами, окреслено ключові позиції та поняттєво-термінологічні визначення, історичні етапи становлення інклюзивної освіти, описано найкращий зарубіжний досвід її організації, акцентовано на духовно-моральному вимірі такого навчання. Особливу увагу приділено сучасному стану розвитку інклюзивної освіти в Україні та Сполучених Штатах Америки як країні, де започаткована й активно розвивається інклюзивна форма навчання. Розкрито особливості діяльності педагога в інклюзивному освітньому середовищі з наголошенням на інноваційних підходах. Вказано на проб леми інклюзивної моделі навчання та шляхи їхнього подолання. Запропоновано навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи інклюзивної освіти»: навчальну програму, питання для обговорення та рефлексії, завдання для самостійної роботи, тестові завдання для контролю, тематику індивідуальних навчально-дослідних завдань, список рекомендованої літератури.

Працює на АБІС Коха