Курс загальної психології

за П. А. М'ясоїд
Додаткові автори: П. А. М'ясоїд -- М'ясоїд П. А.
Відомості про видання:Наукове видання Опубліковано: Алерта (К.) , 2011 Фіз. характеристика: 496 с. ISBN: 978-617-566-015-7; 978-617-566-014-0. Список(и), у яких присутня ця одиниця: 150 - Психологія
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Тип одиниці зберігання Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
книги Бібліотека ЛБС
150/18 Т.1 1 (Огляд полиці (Opens below)) Доступно 13931

ПЕРЕДМОВА. – 9
МОДУЛЬ І. ВСТУП ДО ПСИХОЛОГІЇ. ПСИХОЛОГІЯ ЯК НАУКА. – 19
ТЕМА1. СТАНОВЛЕННЯ ПСИХОЛОГІЇ. – 20
1.1. Історичний аналіз у психології
Е. Борінг: психологія – експериментальна наука. – 20
М. Г. Ярошевський: принцип детермінізму і категоріальний аналіз історії психології. – 23
В. А. Роменець: історія психології як практика людського самопізнання. – 26
1.2. Історичні рівні становлення психологічних знань. – 31
1.2.1. Ситуативний рівень. – 32
1.2.2. Мотиваційний рівень. – 38
1.2.3. Дійовий рівень. – 46
1.2.4. Рефлексивний рівень. – 52
1.3. Напрям психології ХX початку XXI століття – 54
1.3.1. Західна психологія. – 54
1.3.2. Радянська і пострадянська психологія. – 59
1.4. Психологія перед лицем майбутнього. – 62
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 67
Бібліографія. – 67
ТЕМА 2. ПСИХОЛОГІЧНЕ ПІЗНАННЯ. – 72
2.1. Метатеоретичний аналіз психології. – 73
2.1.1. Гносеологія психології. – 74
Екскурс в історію психології – 74
Р. Декарт і гносеологія психології та інших наук. – 75
2.1.2. Наукове пізнання як рух від дуалізму до монізму. – 77
І. Пригожин: історія світу в напрямі від хаосу до порядку. – 78
М. К. Мамардашвілі: від класичного до неокласичного світобачення. – 79
В. С. Стьопин: наукова раціональність та її типи. – 80
Ситуації наукового пізнання людиною дійсності – 82
2.1.3. Специфічні особливості психологічного пізнання. – 82
«Коло пізнання». – 83
Наукова раціональність і психологія. – 85
Психологія як некласична дисципліна. – 97
2.1.4. Методологія психології. – 91
С. Л. Рубінштейн: методологічні принципи психології. – 91
О. М. Ткаченко: система методологічних принципів психології. – 95
Методологія психології і систематизація психологічних знань. – 98
2.2. Психологічне дослідження. – 99
2.2.1. Емпіричне дослідження. – 99
2.2.2. Теоретичне дослідження. – 103
2.2.3. Метатеоретичне дослідження. – 107
2.3. Психологія серед інших наук. – 111
2.4. Психологія як практика. – 114
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 118
Бібліографія – 118
ТЕМА 3. ОСНОВНА ПРОБЛЕМА ПСИХОЛОГІЇ. – 124.
3.1. Мозок та психіка. – 124
Будова мозку – 124.
3.1.1. Взаємовідношення між фізіологічним і психічним. – 129.
О. Р. Лурія: структура мозку і локалізація психічних процесів. – 129
Н. П. Бехтерєва: нейрофізіологічні коди успіху. – 132
Є. М. Соколов: нейрони свідомості. – 134
П. К. Анохін: функціональні системи організму і випереджуюче відображення дійсності. – 137
3.1.2. Наука на шляху від фізіологічного до психічного. – 139
3.2. Буття і свідомість. – 140
С. Л. Рубінштейн: людина психічне серед явищ матеріального світу. – 141.
3.3. Людина і світ. – 148
3.3.1. Людина у просторі свого існування. – 148
С. Л. Рубінштейн: людина як даність світу. – 149
В. А. Роменець: людина, вчинок, світ – 154
3.2.2. Людина в історичному просторі і часі. – 158
В. А. Роменець: філософія минущого. – 159
3.4. Основна проблема психології та психологічне пізнання. – 165
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 169
Бібліографія – 169
МОДУЛЬ ІІ. РОЗВИТОК ПСИХІКИ. – 177
ТЕМА 4. РОЗВИТОК ПСИХІКИ У ФІЛО- ТА ІСТОРІОГЕНЕЗІ – 178
4.1. Біологічні пояснення у психології – 178
Ч. Дарвін «Natyra non facit saltum». – 179
Ч. Дарвін і перші кроки психології розвитку. – 182
Г. Спенсер і абстракції еволюційного мислення. – 185
І. М. Сєченов: від чутливості до розуму. – 187
4.2. Поведінка тварин у світлі біологічного пояснення. – 191
Типи і форми поведінки тварин. – 192
В. Келер: інтелектуальна поведінка антропоїдів. – 198
4.3. Від біологічного до психологічного пояснення. – 200
О.М. Леонтьєв: організм, діяльність, психіка. – 201
Нервова система і психіка. – 203
4.4. Історичні пояснення у психології. – 206
Еволюція людини. – 206
О. М. Леонтьєв: людина, діяльність, свідомість. – 209
С. Л. Рубінштейн: психіка і свідомість у зв’язку зі зміною способу життя. – 211
Психологічне пояснення і психологічний світогляд. – 214
В. А. Роменцев: ситуація значень і міфологічна свідомість. – 215
Становлення свідомості. – 218
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 225
Бібліографія – 225
Л. С. Виготський: розвиток вищих психічних функцій. – 243
5. РОЗВИТОК ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ. – 232
5.1. Nature versus nurture. - 234
Дж. Локк: розвиток в умовах формування звичок. – 234
Ж.-Ж. Руссо: розвиток в умовах природного виховання. – 237
5.2. Психологія розвитку: теоретичний світ. – 241
Л. С. Виготський: розвиток вищих психічних функцій. – 243
С. Л. Рубінштейн: психічний розвиток і діяльність. – 249
Психологічне пояснення і теорії розвитку. – 252
5.3. Психологія розвитку: емпіричні дослідження. - 254
П. Балтес: теоретична модель психічного розвитку. – 256
Розвиток у світлі даних психогенетики. – 257
5.4. Процеси розвитку. – 262
5.4.1. Дозрівання. – 263
5.4.2. Присвоєння. – 267
Д. Б. Ельконін: періодизація психічного розвитку. – 267
Характеристика періодів розвитку. – 269
5.4.3. Освосння. – 276
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 279
Бібліографія. – 280
ТЕМА 6. НЕНОРМАТИВНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК. – 289
6.1. Природа і межі психічної ненормативності. – 290
В. В. Лебединський: класифікація грубих порушень розвитку. – 290
6.1.1. Чинники ненормативного розвитку. – 293
6.1.2. Форми негативного впливу на психіку дитини. – 296
6.2. Психічна ненормативність у теоретичному висвітленні. – 297
6.2.1. Психоаналіз та його версії. – 298
А. Фройд: несвідоме дитини і механізми психологічного захисту. – 301
Р. А. Шпіц: ефект госпіталізму і стосунки в діаді «дитина- мати». – 303
Дж. Боулбі: порушення прив'язаності. – 304
О М. Айнсворт: форми порушення прив'язаності. – 306
Е. Еріксон: Его-ідентичність та ї становлення. – 311
6.2.2. Біхевіоризм і теорії научіння. – 314
Б. Ф. Скіннер: научіння через підкріплення відповідей. – 315
А. Бандура: научіння через моделі поведінки. – 317
Г.Ф. Харлоу: научіння любові. – 318
6.2.3. Радянська і пострадянська психологія. – 320
М.I. Лiсіна: проблеми онтогенезу спілкування. – 320
Емпіричні дослідження. – 323
Дослідження пострадянської доби. – 327
6.3. Процеси ненормативного розвитку. – 328
6.3.1. Дозрівання. – 328
6.3.2. Присвосння. – 332
О.В. Сухарсв: етнофункціональні розлади психіки. – 333
6.3.3. Освоення. – 335
6.3.4. Психологічна допомога за ненормативного розвитку. – 338
Питання для контролю, самоконтроллю та роздумів. – 340
Бібліографія. – 340
Модуль III. ПСИХІКА І ЖИТТЯ. – 349
ТЕМА 7. ДІЯЛЬНІСТЬ. – 350
7.1. Діяльність як спосіб людського життя. – 350
С. Л. Рубінштейн: діяльність, свідомість, життевий шлях людини. – 352
С. Л. Рубінштейн: життя як предмет теоретичної рефлексії. – 356
Леонтыєв: діяльність, свідомість, особистість. – 359
В. А. Роменець: діяльність як вчинок. – 366
В. А. Роменець: вчинок і життя як психічний феномен. – 367
7.2. Процес діяльності. – 372
Д. М. Узнадзе: настановлення і діяльність. – 372
К. Левін: людина у полі динамічних сил. – 375
7.3. Види діяльності. – 382
7.3.1. Гра. – 382
Д. Б. Ельконін: рольова гра у дитячому віці. – 383
7.3.2. Учіння. – 384
Г. С. Костюк: навчання, учіння, розвиток. – 385
В. В. Давидов: учбова діяльність і теоретичне мислення. – 387
А. В. Фурман: учень в інноваційному освітньому просторі. – 389
7.3.3. Праця. В. Д. Шадриков: системогенез професійної діяльності. – 390
В. А. Роменець: аналіз творчого процесу. – 391
7.4. Діяльність і особистість. – 396
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 398
Бібліографія. – 398
ТЕМА 8. СПЛКУВАННЯ. – 405
8.1. Спілкування як міжсуб'єктні взаємини. – 406
М.I. Лісіна: спілкування і психічний. – 407
Спілкування як діалог. – 409
Л. Е. Орбан-Лембрик: діалог, спілкування, особистість. – 410
8.2. Спілкування і особистість. – 412
Л.Е. Орбан-Лембрик: комунікативна природа особистості. – 421
8.3. Будова, закономірності, психологічні ефекти спілкування. – 414
8.3.1. Спілкування як обмін інформацією. – 414
8.3.2. Спілкування як взаємодія. – 417
8.3.3. Спілкування як сприймання і розуміння. – 422
8.4. На шляху до оптимального спілкування. – 429
Спілкування в умовах професії типу «людина- людина». – 429
Психологічна допомога при труднощах спілкування. – 431
Е. Берн: психологічні ігриі життсві сценарії. – 433
Від психології спілкування до спілкування у психології. – 438
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 441
Бібліографія. – 441
ТЕМА 9. СПІЛЬНОТИ. – 448
9.1. Спільнота як предмет психологічного осмислення. – 449
9.1.1. Спільнота-ідеальна реальність. – 450
С. Московичі: природа соціальних уявлень. – 450
9.1.2. Спільнота-соціальна реальність. – 453
Г.М. Андреєва: конструювання образу соціального світу. – 453
9.1.3. Спільнота етнічна реальність. – 456
В. Янів: етнопсихологічна студія української духовності. – 457
9.2. Спільнота як група Взаємини у групі. – 461
Група як соціально-психологічне явище. – 464
Рівні розвитку групи. – 467
А. В. Петровський: колектив – група найвищого рівня розвитку. – 469
9.3. Спільнота і особистість. – 473
В.А. Петровський: феномен персоналізації. – 473
Спільнота і виховання особистості. – 473
9.4. Від психології спільнот до спільнот у психології. – 481
Школа Л. С. Виготського Школа С.Л. Рубінштейна. – 483
Школа В. А. Роменця. – 486
Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 490
Бібліографія. – 490

Курс подається через систему понять і категорій, яка охоплює становлення, функціонування, будову, феноменологію психічних явищ. Відтворюється історія і логіка набування психологічних знань, виокремлюються внески у цей процес психологів-теоретиків, висвітлюються здобутки психологічної науки. Психологічне пізнання характеризується як невпинний рух людської думки у її намаганнях збагнути природу і сутність психічного. Утверджується розуміння психології як фундаментальної науки світоглядного значення, що продовжує одвічно триваючу практику людського самопізнання.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Працює на АБІС Коха