370.04/1
Марія Швед ;
Основи інклюзивної освіти / Марія Швед
Навчальне видання
Львів: Видавництво Українського католицького університету, 2015. -
360 с.
ISBN 978-966-2778-31-1
ДКД 370.04
Бібліотека ЛБС - 370.04/1 1 - 370.04/1 1 [11119]
Зміст:
Вступ. – 5
Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
1.1. Концептуальні підходи до організації освіти лю дей з особливими потребами. – 11
1.2. Поняттєво-термінологічні визначення. – 27
1.3. Ключові позиції інклюзивної освіти. – 54
1.4. Духовно-моральний вимір інклюзивної освіти. – 65
Питання і завдання для самоконтролю. – 77
Розділ 2. З ІСТОРІЇ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
2.1. Зарубіжний досвід розвитку інклюзивної освіти. – 81
2.2. Історичні аспекти розвитку інклюзивної освіти в Україні. – 93
2.3. Нормативно-правове забезпечення в Україні освіти осіб з особливими потребами. – 105
2.4. Сучасний стан розвитку інклюзивної освіти в Україні. – 113
Питання і завдання для самоконтролю. – 128
Розділ 3. ІНКЛЮЗІЯ ЯК НАПРЯМОК ОСВІТНЬОГО РЕФОРМУВАННЯ
3.1. Соціалізація особистості в умовах інклюзивної освіти. Інститути соціалізації. – 131
3.2. Сучасні інноваційні освітні технології в інклюзивній освіті. – 159
3.3. Підготування фахівців до роботи в умовах інклюзивного освітнього простору України. – 182
3.4. Особливості діяльності фахівців в інклюзивному середовищі. – 200
Питання і завдання для самоконтролю. – 218
Розділ 4. МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІН
«ОСНОВИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ»
4.1. Навчальна програма дисципліни «Основи інклюзивної освіти». – 221
1. Мета і завдання навчальної дисципліни. – 223
2. Зміст програми навчальної дисципліни. – 225
3. Структура розподілу навчального часу в процесі вивчення дисципліни «Основиінклюзивної освіти». – 230
4. Рівень сформованості вмінь та знань студентів. – 231
5. Тематика практично-семінарських занять. – 232
6. Самостійна робота студентів. – 237
6.1. Завдання для самостійної роботи. – 239
6.2. Питання для обговорення і рефлексії. – 241
7. Науково-дослідна робота студентів. – 243
7.1. Індивідуальні навчально-дослідницькі завдання. – 245
7.2. Тематика індивідуальних навчально-дослідницьких завдань. – 246
7.3. Тематика студентських міні-проектів. – 248
8. Тестові завдання для підсумкового контролю знань студентів. – 250
8.1. Ключі до тестових завдань. – 258
9. Методи навчання. – 258
10. Методи оцінювання. – 259
11. Методичне забезпечення для вивчення навчальної дисципліни. – 263
12. Рекомендована література для вивчення навчальної дисципліни. – 263
13. Інформаційні ресурси для вивчення навчальної дисципліни. – 267
4.2. Короткий термінологічний словник. – 269
ДОДАТКИ
Додаток А. Інклюзивна освіта в Україні: здобутки, проблеми та перспективи. – 285
Додаток Б1. Кількість інвалідів в Україні. – 307
Додаток Б2. Кількість інвалідів за регіонами станом на 01.01.2010. – 309
Додаток В1. Список навчально-виховних закладів у Львові. – 311
Додаток В2. Інклюзивна освіта у Львові. – 312
Додаток В3. Інформація про надання послуг для дітей з інвалідністю на рівні громади (м. Львів). – 315
Додаток Г. Індивідуальний навчальний план. – 325
Додаток Д1. Поради батькам, що виховують у сім’ї дитину з особливими освітніми потребами. – 331
Додаток Д2. Пропозиції щодо педагогічного супроводу студентів з особливими освітніми потребами в умовах університетської освіти. – 339
Додаток Д3. Етика спілкування з молоддю з особливими потребами. – 341
Додаток Е. Законодавчі акти й документи. – 345
Список літератури. – 348
Анотація:
Узагальнено основні положення, пов’язані зі становленням і розвитком нового напрямку сучасної педагогічної науки і практики – інклюзивної освіти. Висвітлено концептуальні підходи до освіти людей з особливими потребами, окреслено ключові позиції та поняттєво-термінологічні визначення, історичні етапи становлення інклюзивної освіти, описано найкращий зарубіжний досвід її організації, акцентовано на духовно-моральному вимірі такого навчання. Особливу увагу приділено сучасному стану розвитку інклюзивної освіти в Україні та Сполучених Штатах Америки як країні, де започаткована й активно розвивається інклюзивна форма навчання. Розкрито особливості діяльності педагога в інклюзивному освітньому середовищі з наголошенням на інноваційних підходах. Вказано на проб леми інклюзивної моделі навчання та шляхи їхнього подолання. Запропоновано навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи інклюзивної освіти»: навчальну програму, питання для обговорення та рефлексії, завдання для самостійної роботи, тестові завдання для контролю, тематику індивідуальних навчально-дослідних завдань, список рекомендованої літератури.