155.2/5
В. Я. Яблонко ; Психолого-педагогічні основи формування особистості / В. Я. Яблонко Навчальне видання
К.: Центр учбової літератури, 2008. - 258 с.
   ISBN 978-966-364-704-2
   ДКД 155.2

Бібліотека ЛБС - 155.2/5 1 - 155.2/5 1 [11920]

   Зміст:
Передмова. – 3

Розділ1. Основи психологічної теорії особистості. – 5
1.1.Особистість як об’єкт психологічних досліджень. –5
1.2.Характеристика загальних особливостей особистості. – 16
1.3.Характеристика основних концепцій психологічної
структури особистості. – 22
1.3.1.Теоретичні погляди вітчизняних вчених на психологічну структуру особистості. – 23
1.3.2. Теоретичні концепції психологічної структури особистості зарубіжних вчених. – 38
1.3.3.Психологічні погляди З. Фрейда на особистості та її психологічну
структуру. – 38
1.3.4.Психологія особистості за К. Юнгом. – 46
1.3.5.Психологічна структура особистості за Е. Берном. – 52
1.3.6.Корцепція особистості та її психологічної структури за А. Адлером. – 57
1.3.7.Основи психосинтезу. Психологія особистості за Р. Ассаджолі. – 58
1.4.Релегійно-філософське трактування особистості та її структури. – 76
1.5.Конституціальні типології особистості. – 83

Розділ 2. Психолого-педагогічні основи формування професійної
майстерності. – 91
2.1. Психологія пізнавальної діяльності особистості. – 91
2.1.1. Основні закономірності сприйняття навчальної інформації слухачами. – 91
2.1.2. Закономірності осмислення сприйнятої навчальної інформації. – 104
2.1.3. Закономірності запам’ятовування і відтворення навчального
матеріалу. – 115
2.2. Психологічна сутність і зміст процесу формування професійної
майстерності. – 121
2.3. Психологічний аналіз основних теоретичних концепцій навчання. – 139
2.3.1. Асоціативно-рефлекторна теорія навчання. – 140
2.3.2. Теорія поетапного формування розумових дій. – 142
2.3.3. Теорія програмованого навчання. – 149
2.3.4. Теорія проблемного навчання ( проблемно-діяльнісного підходу до навчання ). – 158
2.3.5. Теорія сугестопедії. – 163
2.4. Психолого-педагогічні основи розвивального навчання. – 164

Розділ 3. Деякі проблеми підвищення ефективності навчально-виховної роботи у УВУЗі. – 185
3.1. Національне виховання як фактор формування духовної культури. – 185
3.2. Індуалізація навчально-виховного процесу - актуальна проблема вищої
школи. – 192
3.3. Педагогічна культура викладача-найважливіша умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу у вузі. – 196
3.4. Психологічні основи педагогічної майстерності викладача вузу. – 203
3.5. Психолого-педагогічні проблеми адаптації студентів у ВНЗ ( висновки дослідно-експериментальної роботи ). – 210
3.5.1. Психолого-педагогічні умови оптимізації процесу адаптації студентів. – 226
Післямова. – 239
Короткий словник психологічних термінів. – 240
Бібліографія. – 251
   Анотація:
У навчальному посібнику розкрито важливі психолого-педагогічні проблеми формування особистості у процесі навчання і виховання. Значну увагу приділено теоретико-методологічному аналізу основних концепцій психології та типології особистості вітчизняних і зарубіжних психологів. Автор обстоює важливу думку про необхідність розробки комплексної методології викладання предметів психолого-педагогічного циклу: загальної психології, психології особистості, психодіагностики, педагогіки, педагогічної та вікової психології з урахуванням концептуальних поглядів вітчизняних /С. Л. Рубінштейна, К. К. Платонова, О. В. Петровського, Р. С. Нємова, Б. С. Братуся, та ін.\ так і зарубіжних /З. Фрейда, К. Юнга, Е. Берна, А. Адлера, А. Маслоу, Р. Ассаджолі, та ін./ учених. Узагальнено експериментальні дослідження в галузі формування творчих здібностей учнів, розкрито закономірності та шляхи оптимізації адаптації студентів у вузі, подано психологічний і порівняльний аналіз основних концепцій навчання, розкрито психологічний зміст процесу професійного навчання.