370.1/8
За ред. Альберта Тайджнмана ; Моніторинг стандартів освіти / За ред. Альберта Тайджнмана
Львів: Літопис, 2003. - 328 с.
("Освіта")
   ISBN 966-7007-93-9
   ДКД 370.1

Бібліотека ЛБС - 370.1/8 1 - 370.1/8 1 [11924]

   Зміст:

Передмова. – 6

Присвята Дж. Ф. Ківзу. – 9

Частина І. Моніторинг стандартів освіти: чому і як все починалося?. – 15

Поняття та їх визначення. – 16

Оцінювання навчального процесу та проведення моніторингу освіти. – 18

Чому і як було запроваджено моніториніг?. – 32

Висновки. – 38

Частина ІІ. Моніторинг та оцінювання різних систем освіти. – 42

Об'єкти моніторингу. – 43

Обсяг та справедливий розподіл. – 51

Як міністерства організовують збирання даних. – 60

Міжнародні дослідження. – 63

Висновки. – 67

Частина ІІІ. Розробка систем показників. – 70

Концептуальна структура. – 71

Навіщо використовувати показники, щоби порівняти системи освіти?. – 78

Приклади освітніх показників. – 82

Національні системи показників. – 89

Майбутні труднощі. – 94

Висновки. – 102

Частина ІV. До емпіричної таксономії світових систем освіти. – 105

Дефініції та сутність таксономій. – 106

Метод. – 115

Результати. – 116

Висновки. – 124

Додаток 4.1. Дефініції показників світової освіти. – 126

Частина V. Підходи до встановлення і добору стандартів досягнень. – 132

Підходи до встановлення стандартів. – 135

Підходи до вибору типу стандарту. – 148

Висновки. – 152

Частина VІ. Валідність і надійність вимірювань результатів. – 155

Валідність. – 156

Надійність. – 160

Валідність, надійність і рівень участи. – 165

Висновки. – 167

Частина VІІ. Моніторинг когнітивних результатів. – 169

Вибір об'єкта моніторингу. – 170

Вибір належної стратегії вимірювання. – 173

Створення інструментів вимірювання. – 181

Вимірювання тенденцій у досягненнях. – 186

Висновки. – 188

Частина VІІІ. Моніторинг афективних результатів. – 191

Афективні результати у різних країнах. – 192

Показники в індивідуальній та соціяльній сфері. – 197

Важливість афективних показників. – 198

Дві моделі вимірювання афективних результатів. – 200

Дослідження громадянської освіти Міжнародної асоціації. – 202

Проблеми розробки показників. – 205

Третя модель вимірювання афективних результатів. – 207

Висновки. – 209

Частина ІХ. Визначення критичних точок для стандартів. – 215

Загальні проблеми встановлення стандартів. – 216

Призначення і застосування критичних точок. – 218

Критика процедур установлення стандартів. – 221

Принципи вибору критичних точок. – 223

Інтерпретація критичних точок. – 225

Класифікація процедур установлення стандартів. – 227

Деякі інші проблеми визначення критичних точок. – 235

Висновки. – 237

Частина Х. Методи і проблеми встановлення стандартів досягнень. – 240

Стандарти досягнень у США. – 242

Процедури встановлення стандартів. – 246

Порівняння методів установлення стандартів. – 253

Надійність балів на основі стандартів досягнень. – 254

Валідність стандартів досягнень. – 257

Реалізація методів установлення стандартів. – 261

Висновки. – 263

Частина ХІ. Вимірювання освітніх змін: загрози порушення валідности. – 267

Стандарти інтерпретації даних НВОП. – 269

Вимірювання тенденцій. – 274

Аргументи "за" і "проти" скоригованих балів. – 280

Висновки. – 283

Частина ХІ. Міжнародні стандарти і порівняння в галузі освіти

Важливість стандартів для міжнародних порівнянь. – 287

Природа і типи міжнародних стандартів. – 288

Стандарти та одиниці збирання даних. – 291

Стандарти та критерійні дані. – 295

Стандарти результатів і якости даних. – 296

Стандарти розробки схеми і операцій зі збирання даних. – 301

Висновки. – 307

Про авторів. – 309

Предметний покажчик. – 315
   Анотація:

Книжка допоможе пізнати стандарти освіти в діяхронному й синхронному аспекті, ознайомить читача зі системою показників і з емпіричною таксономією світових освітніх систем. Обгрунтовано підходи до встановлення стандартів досягнень з акцентом на валідності й надійності вимірювання результатів навчального процесу, а також на критичних точках визначення стандартів. У праці вироблено схему вимірювання освітніх змін, запропоновано технічні стандарти міжнародної освітньої статистики.