370.1/8
За ред. Альберта Тайджнмана ;
Моніторинг стандартів освіти / За ред. Альберта Тайджнмана
Львів: Літопис, 2003. -
328 с.
("Освіта")
ISBN 966-7007-93-9
ДКД 370.1
Бібліотека ЛБС - 370.1/8 1 - 370.1/8 1 [11924]
Зміст:
Передмова. – 6
Присвята Дж. Ф. Ківзу. – 9
Частина І. Моніторинг стандартів освіти: чому і як все починалося?. – 15
Поняття та їх визначення. – 16
Оцінювання навчального процесу та проведення моніторингу освіти. – 18
Чому і як було запроваджено моніториніг?. – 32
Висновки. – 38
Частина ІІ. Моніторинг та оцінювання різних систем освіти. – 42
Об'єкти моніторингу. – 43
Обсяг та справедливий розподіл. – 51
Як міністерства організовують збирання даних. – 60
Міжнародні дослідження. – 63
Висновки. – 67
Частина ІІІ. Розробка систем показників. – 70
Концептуальна структура. – 71
Навіщо використовувати показники, щоби порівняти системи освіти?. – 78
Приклади освітніх показників. – 82
Національні системи показників. – 89
Майбутні труднощі. – 94
Висновки. – 102
Частина ІV. До емпіричної таксономії світових систем освіти. – 105
Дефініції та сутність таксономій. – 106
Метод. – 115
Результати. – 116
Висновки. – 124
Додаток 4.1. Дефініції показників світової освіти. – 126
Частина V. Підходи до встановлення і добору стандартів досягнень. – 132
Підходи до встановлення стандартів. – 135
Підходи до вибору типу стандарту. – 148
Висновки. – 152
Частина VІ. Валідність і надійність вимірювань результатів. – 155
Валідність. – 156
Надійність. – 160
Валідність, надійність і рівень участи. – 165
Висновки. – 167
Частина VІІ. Моніторинг когнітивних результатів. – 169
Вибір об'єкта моніторингу. – 170
Вибір належної стратегії вимірювання. – 173
Створення інструментів вимірювання. – 181
Вимірювання тенденцій у досягненнях. – 186
Висновки. – 188
Частина VІІІ. Моніторинг афективних результатів. – 191
Афективні результати у різних країнах. – 192
Показники в індивідуальній та соціяльній сфері. – 197
Важливість афективних показників. – 198
Дві моделі вимірювання афективних результатів. – 200
Дослідження громадянської освіти Міжнародної асоціації. – 202
Проблеми розробки показників. – 205
Третя модель вимірювання афективних результатів. – 207
Висновки. – 209
Частина ІХ. Визначення критичних точок для стандартів. – 215
Загальні проблеми встановлення стандартів. – 216
Призначення і застосування критичних точок. – 218
Критика процедур установлення стандартів. – 221
Принципи вибору критичних точок. – 223
Інтерпретація критичних точок. – 225
Класифікація процедур установлення стандартів. – 227
Деякі інші проблеми визначення критичних точок. – 235
Висновки. – 237
Частина Х. Методи і проблеми встановлення стандартів досягнень. – 240
Стандарти досягнень у США. – 242
Процедури встановлення стандартів. – 246
Порівняння методів установлення стандартів. – 253
Надійність балів на основі стандартів досягнень. – 254
Валідність стандартів досягнень. – 257
Реалізація методів установлення стандартів. – 261
Висновки. – 263
Частина ХІ. Вимірювання освітніх змін: загрози порушення валідности. – 267
Стандарти інтерпретації даних НВОП. – 269
Вимірювання тенденцій. – 274
Аргументи "за" і "проти" скоригованих балів. – 280
Висновки. – 283
Частина ХІ. Міжнародні стандарти і порівняння в галузі освіти
Важливість стандартів для міжнародних порівнянь. – 287
Природа і типи міжнародних стандартів. – 288
Стандарти та одиниці збирання даних. – 291
Стандарти та критерійні дані. – 295
Стандарти результатів і якости даних. – 296
Стандарти розробки схеми і операцій зі збирання даних. – 301
Висновки. – 307
Про авторів. – 309
Предметний покажчик. – 315
Анотація:
Книжка допоможе пізнати стандарти освіти в діяхронному й синхронному аспекті, ознайомить читача зі системою показників і з емпіричною таксономією світових освітніх систем. Обгрунтовано підходи до встановлення стандартів досягнень з акцентом на валідності й надійності вимірювання результатів навчального процесу, а також на критичних точках визначення стандартів. У праці вироблено схему вимірювання освітніх змін, запропоновано технічні стандарти міжнародної освітньої статистики.