370.09355/2
Скільський Д. М. ; Історія української педагогіки / Д. М. Скільський Навчальне видання
Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2012. - 340 с.
   ISBN 978-966-10-2560-7
   ДКД 370.09355

Бібліотека ЛБС - 370.09355/2 1 - 370.09355/2 1 [12021]

   Зміст:

РОЗДІЛ І. Виховання, школа і педагогічна теорія в Україні з давніх часів по XV ст.

1. Виховання молодого покоління на теренах України в дохристиянський період. Українська етнопедагогіка. – 8

2. Виховання та освіта в Київській державі. – 11

3. Пам’ятки педагогічної літератури Київської держави. – 19

4. Шкільництво і педагогічна думка на українських землях у ХІІІ-ХV ст. – 25

Література. – 34

Питання для самоконтролю. – 35

РОЗДІЛ ІІ. Шкільництво і педагогічна думка в період українського Відродження (ХVІ-ХVІІ ст.)

1. Українські культурно-освітні осередки. Острозька слов’яно-греко-латинська академія. – 38

2. Просвітницька діяльність українських братств і братських шкіл. – 43

3. Києво-Могилянська академія. – 47

4. Українське книгодрукування. – 52

5. Педагогічна теорія України XVI-XVII ст. – 58

Література. – 71

Питання для самоконтролю. – 73

РОЗДІЛ ІІІ. Шкільництво і педагогіка України у ХVІІІ ст.

1. Характеристика освіти і педагогіки України ХVІІІ ст. – 76

2. Педагогічна думка України ХVІІІ ст. – 84

Література. – 97

Питання для самоконтролю. – 98

РОЗДІЛ ІV. Освіта й педагогічна думка України в першій половині ХІХ століття

1. Характеристика освітньої справи в підросійській Україні. – 102

2. Шкільництво і педагогіка підавстрійської України. – 108

3. Педагогічні ідеї Т.Г. Шевченка. – 114

4. Освітня діяльність і педагогічні погляди О.В. Духновича. – 126

5. Просвітницька діяльність і педагогічні ідеї Ю.А. Федьковича. – 138

Література. – 144

Питання для самоконтролю. – 145

РОЗДІЛ V. Педагогічна теорія К. Д. Ушинського

1. Життя і педагогічна діяльність К. Ушинського. – 148

2. К. Ушинський про народне (національне) виховання. – 152

3. Дидактичні погляди К. Ушинського. – 155

4. К. Ушинський про гармонійне виховання. – 161

5. К. Ушинський про дошкільне та сімейне виховання. – 167

6. Учитель та його підготовка в педагогіці К Ушинського. – 170

Література. – 174

Питання для самоконтролю. – 175

РОЗДІЛ VІ. Шкільництво і педагогіка України 2-ї пол. ХІХ — поч. ХХ ст.

1. Характеристика освітньої справи в підросійській Україні. – 178

2. Шкільництво підавстрійської України. – 183

3. Педагогічна думка України другої пол. ХІХ — поч. ХХ ст. – 188

Література. – 223

Питання для самоконтролю. – 225

РОЗДІЛVІІ. Освіта й педагогічна думка України в першій чверті ХХ ст.

1. Розвиток освіти та національного шкільництва. – 228

2. Створення та розбудова шкільництва в умовах радянського ладу. – 231

3. Педагогічна наука. – 236

4. Педагогічна діяльність та науково-теоретична творчість С. Русової. – 240

5. Педагогічні погляди С.Русової. – 244

6. Практична і теоретична педагогічна діяльність Г.Г. Ващенка. – 251

Література. – 255

Питання для самоконтролю. – 256

РОЗДІЛ VІІІ. Педагогічна теорія А.С. Макаренка

1. Практична і теоретична педагогічна діяльність А. Макаренка. – 260

2. А. Макаренко про виховання особистості в колективі. – 264

3. Трудове виховання, поєднання навчання з продуктивною працею. – 269

4. Макаренко про родинне виховання. – 272

Література. – 279

Питання для самоконтролю. – 280

РОЗДІЛ ІХ. Педагогічна теорія В.О. Сухомлинського

1. Практична і теоретична педагогічна діяльність В. Сухомлинського. – 284

2. В. Сухомлинський про гармонійне і всебічне виховання. – 289

3. В.Сухомлинський про колективне виховання школярів. – 304

4. В. Сухомлинський про сімейне виховання. – 308

5. Особа вчителя у творах В.Сухомлинського. – 312

Література. – 316

Питання для самоконтролю. – 317

РОЗДІЛ Х. Українська школа й педагогіка 30-80-х років ХХ ст.

1. Українське шкільництво і педагогіка 30-40-х років. – 320

2. Школа і педагогіка України в 50-60 роки ХХ ст. – 324

3. Українське шкільництво і педагогіка періоду застою (70-80 рр. ХХ ст.). – 329

Література. – 334

Питання для самоконтролю. – 335
   Анотація:

Посібник висвітлює найбільш суттєві аспекти історії практичної і теоретичної педагогіки України у відповідності з програмою «Історія педагогіки» для вищих педагогічних навчальних закладів. Текст книжки вперше широко ілюстровано фотографіями, малюнками, структурно-логічними схемами, уривками з педагогічних творів та документів, вказано на взаємозв’язки української й зарубіжної педагогіки.