370.09355/2
Скільський Д. М. ;
Історія української педагогіки / Д. М. Скільський
Навчальне видання
Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2012. -
340 с.
ISBN 978-966-10-2560-7
ДКД 370.09355
Бібліотека ЛБС - 370.09355/2 1 - 370.09355/2 1 [12021]
Зміст:
РОЗДІЛ І. Виховання, школа і педагогічна теорія в Україні з давніх часів по XV ст.
1. Виховання молодого покоління на теренах України в дохристиянський період. Українська етнопедагогіка. – 8
2. Виховання та освіта в Київській державі. – 11
3. Пам’ятки педагогічної літератури Київської держави. – 19
4. Шкільництво і педагогічна думка на українських землях у ХІІІ-ХV ст. – 25
Література. – 34
Питання для самоконтролю. – 35
РОЗДІЛ ІІ. Шкільництво і педагогічна думка в період українського Відродження (ХVІ-ХVІІ ст.)
1. Українські культурно-освітні осередки. Острозька слов’яно-греко-латинська академія. – 38
2. Просвітницька діяльність українських братств і братських шкіл. – 43
3. Києво-Могилянська академія. – 47
4. Українське книгодрукування. – 52
5. Педагогічна теорія України XVI-XVII ст. – 58
Література. – 71
Питання для самоконтролю. – 73
РОЗДІЛ ІІІ. Шкільництво і педагогіка України у ХVІІІ ст.
1. Характеристика освіти і педагогіки України ХVІІІ ст. – 76
2. Педагогічна думка України ХVІІІ ст. – 84
Література. – 97
Питання для самоконтролю. – 98
РОЗДІЛ ІV. Освіта й педагогічна думка України в першій половині ХІХ століття
1. Характеристика освітньої справи в підросійській Україні. – 102
2. Шкільництво і педагогіка підавстрійської України. – 108
3. Педагогічні ідеї Т.Г. Шевченка. – 114
4. Освітня діяльність і педагогічні погляди О.В. Духновича. – 126
5. Просвітницька діяльність і педагогічні ідеї Ю.А. Федьковича. – 138
Література. – 144
Питання для самоконтролю. – 145
РОЗДІЛ V. Педагогічна теорія К. Д. Ушинського
1. Життя і педагогічна діяльність К. Ушинського. – 148
2. К. Ушинський про народне (національне) виховання. – 152
3. Дидактичні погляди К. Ушинського. – 155
4. К. Ушинський про гармонійне виховання. – 161
5. К. Ушинський про дошкільне та сімейне виховання. – 167
6. Учитель та його підготовка в педагогіці К Ушинського. – 170
Література. – 174
Питання для самоконтролю. – 175
РОЗДІЛ VІ. Шкільництво і педагогіка України 2-ї пол. ХІХ — поч. ХХ ст.
1. Характеристика освітньої справи в підросійській Україні. – 178
2. Шкільництво підавстрійської України. – 183
3. Педагогічна думка України другої пол. ХІХ — поч. ХХ ст. – 188
Література. – 223
Питання для самоконтролю. – 225
РОЗДІЛVІІ. Освіта й педагогічна думка України в першій чверті ХХ ст.
1. Розвиток освіти та національного шкільництва. – 228
2. Створення та розбудова шкільництва в умовах радянського ладу. – 231
3. Педагогічна наука. – 236
4. Педагогічна діяльність та науково-теоретична творчість С. Русової. – 240
5. Педагогічні погляди С.Русової. – 244
6. Практична і теоретична педагогічна діяльність Г.Г. Ващенка. – 251
Література. – 255
Питання для самоконтролю. – 256
РОЗДІЛ VІІІ. Педагогічна теорія А.С. Макаренка
1. Практична і теоретична педагогічна діяльність А. Макаренка. – 260
2. А. Макаренко про виховання особистості в колективі. – 264
3. Трудове виховання, поєднання навчання з продуктивною працею. – 269
4. Макаренко про родинне виховання. – 272
Література. – 279
Питання для самоконтролю. – 280
РОЗДІЛ ІХ. Педагогічна теорія В.О. Сухомлинського
1. Практична і теоретична педагогічна діяльність В. Сухомлинського. – 284
2. В. Сухомлинський про гармонійне і всебічне виховання. – 289
3. В.Сухомлинський про колективне виховання школярів. – 304
4. В. Сухомлинський про сімейне виховання. – 308
5. Особа вчителя у творах В.Сухомлинського. – 312
Література. – 316
Питання для самоконтролю. – 317
РОЗДІЛ Х. Українська школа й педагогіка 30-80-х років ХХ ст.
1. Українське шкільництво і педагогіка 30-40-х років. – 320
2. Школа і педагогіка України в 50-60 роки ХХ ст. – 324
3. Українське шкільництво і педагогіка періоду застою (70-80 рр. ХХ ст.). – 329
Література. – 334
Питання для самоконтролю. – 335
Анотація:
Посібник висвітлює найбільш суттєві аспекти історії практичної і теоретичної педагогіки України у відповідності з програмою «Історія педагогіки» для вищих педагогічних навчальних закладів. Текст книжки вперше широко ілюстровано фотографіями, малюнками, структурно-логічними схемами, уривками з педагогічних творів та документів, вказано на взаємозв’язки української й зарубіжної педагогіки.