Курс загальної психології (Запис № 11146)

000 -Маркер запису
Маркер (контрольне поле довжиною 24 байти) 17575 2200229 4500
001 - Ідентифікатор запису
Ідентифікатор запису 11146
010 ## - ISBN
ISBN 978-617-566-015-7
010 ## - ISBN
ISBN 978-617-566-014-0
100 ## - Дані загальної обробки
Дані загальної обробки 20210514d k||y1ukry50 ca
101 ## - Мова
Мова тексту, звукової доріжки тощо українська
102 ## - Країна публікації/виробництва
Країна публікації УКРАЇНА
200 ## - Назва
Основна назва Курс загальної психології
Перші відомості про відповідальність П. А. М'ясоїд
Позначення та/або номер частини Т.1
205 ## - Відомості про видання
Відомості про видання Наукове видання
210 ## - Місце та час видання
Місце публікації К.
Видавництво Алерта
Дата видання 2011
215 ## - Фізичний опис
Специфічне визначення матеріалу та обсяг документа 496 с.
327 ## - Примітки
Текст примітки ПЕРЕДМОВА. – 9<br/>МОДУЛЬ І. ВСТУП ДО ПСИХОЛОГІЇ. ПСИХОЛОГІЯ ЯК НАУКА. – 19<br/>ТЕМА1. СТАНОВЛЕННЯ ПСИХОЛОГІЇ. – 20<br/>1.1. Історичний аналіз у психології<br/> Е. Борінг: психологія – експериментальна наука. – 20<br/> М. Г. Ярошевський: принцип детермінізму і категоріальний аналіз історії психології. – 23<br/> В. А. Роменець: історія психології як практика людського самопізнання. – 26<br/>1.2. Історичні рівні становлення психологічних знань. – 31<br/>1.2.1. Ситуативний рівень. – 32<br/>1.2.2. Мотиваційний рівень. – 38<br/>1.2.3. Дійовий рівень. – 46<br/>1.2.4. Рефлексивний рівень. – 52<br/>1.3. Напрям психології ХX початку XXI століття – 54<br/>1.3.1. Західна психологія. – 54<br/>1.3.2. Радянська і пострадянська психологія. – 59<br/>1.4. Психологія перед лицем майбутнього. – 62<br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 67<br/>Бібліографія. – 67<br/>ТЕМА 2. ПСИХОЛОГІЧНЕ ПІЗНАННЯ. – 72<br/>2.1. Метатеоретичний аналіз психології. – 73<br/>2.1.1. Гносеологія психології. – 74<br/> Екскурс в історію психології – 74<br/> Р. Декарт і гносеологія психології та інших наук. – 75<br/>2.1.2. Наукове пізнання як рух від дуалізму до монізму. – 77<br/> І. Пригожин: історія світу в напрямі від хаосу до порядку. – 78<br/> М. К. Мамардашвілі: від класичного до неокласичного світобачення. – 79<br/> В. С. Стьопин: наукова раціональність та її типи. – 80<br/>Ситуації наукового пізнання людиною дійсності – 82<br/>2.1.3. Специфічні особливості психологічного пізнання. – 82<br/>«Коло пізнання». – 83<br/>Наукова раціональність і психологія. – 85<br/>Психологія як некласична дисципліна. – 97<br/>2.1.4. Методологія психології. – 91<br/>С. Л. Рубінштейн: методологічні принципи психології. – 91<br/>О. М. Ткаченко: система методологічних принципів психології. – 95<br/>Методологія психології і систематизація психологічних знань. – 98<br/>2.2. Психологічне дослідження. – 99<br/>2.2.1. Емпіричне дослідження. – 99<br/>2.2.2. Теоретичне дослідження. – 103<br/>2.2.3. Метатеоретичне дослідження. – 107<br/>2.3. Психологія серед інших наук. – 111<br/>2.4. Психологія як практика. – 114<br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 118<br/>Бібліографія – 118<br/>ТЕМА 3. ОСНОВНА ПРОБЛЕМА ПСИХОЛОГІЇ. – 124.<br/>3.1. Мозок та психіка. – 124<br/>Будова мозку – 124.<br/>3.1.1. Взаємовідношення між фізіологічним і психічним. – 129.<br/>О. Р. Лурія: структура мозку і локалізація психічних процесів. – 129<br/>Н. П. Бехтерєва: нейрофізіологічні коди успіху. – 132<br/>Є. М. Соколов: нейрони свідомості. – 134<br/>П. К. Анохін: функціональні системи організму і випереджуюче відображення дійсності. – 137<br/>3.1.2. Наука на шляху від фізіологічного до психічного. – 139<br/>3.2. Буття і свідомість. – 140<br/>С. Л. Рубінштейн: людина психічне серед явищ матеріального світу. – 141.<br/>3.3. Людина і світ. – 148 <br/>3.3.1. Людина у просторі свого існування. – 148<br/>С. Л. Рубінштейн: людина як даність світу. – 149<br/>В. А. Роменець: людина, вчинок, світ – 154<br/>3.2.2. Людина в історичному просторі і часі. – 158<br/>В. А. Роменець: філософія минущого. – 159<br/>3.4. Основна проблема психології та психологічне пізнання. – 165<br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 169<br/>Бібліографія – 169<br/>МОДУЛЬ ІІ. РОЗВИТОК ПСИХІКИ. – 177<br/>ТЕМА 4. РОЗВИТОК ПСИХІКИ У ФІЛО- ТА ІСТОРІОГЕНЕЗІ – 178<br/>4.1. Біологічні пояснення у психології – 178<br/>Ч. Дарвін «Natyra non facit saltum». – 179<br/>Ч. Дарвін і перші кроки психології розвитку. – 182<br/>Г. Спенсер і абстракції еволюційного мислення. – 185<br/>І. М. Сєченов: від чутливості до розуму. – 187<br/>4.2. Поведінка тварин у світлі біологічного пояснення. – 191<br/>Типи і форми поведінки тварин. – 192<br/>В. Келер: інтелектуальна поведінка антропоїдів. – 198<br/>4.3. Від біологічного до психологічного пояснення. – 200<br/>О.М. Леонтьєв: організм, діяльність, психіка. – 201<br/>Нервова система і психіка. – 203<br/>4.4. Історичні пояснення у психології. – 206<br/>Еволюція людини. – 206<br/>О. М. Леонтьєв: людина, діяльність, свідомість. – 209<br/>С. Л. Рубінштейн: психіка і свідомість у зв’язку зі зміною способу життя. – 211<br/>Психологічне пояснення і психологічний світогляд. – 214<br/>В. А. Роменцев: ситуація значень і міфологічна свідомість. – 215<br/>Становлення свідомості. – 218<br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 225<br/>Бібліографія – 225<br/>Л. С. Виготський: розвиток вищих психічних функцій. – 243<br/>5. РОЗВИТОК ПСИХІКИ В ОНТОГЕНЕЗІ. – 232 <br/>5.1. Nature versus nurture. - 234<br/>Дж. Локк: розвиток в умовах формування звичок. – 234 <br/>Ж.-Ж. Руссо: розвиток в умовах природного виховання. – 237 <br/>5.2. Психологія розвитку: теоретичний світ. – 241 <br/>Л. С. Виготський: розвиток вищих психічних функцій. – 243 <br/>С. Л. Рубінштейн: психічний розвиток і діяльність. – 249 <br/>Психологічне пояснення і теорії розвитку. – 252 <br/> 5.3. Психологія розвитку: емпіричні дослідження. - 254 <br/>П. Балтес: теоретична модель психічного розвитку. – 256 <br/>Розвиток у світлі даних психогенетики. – 257 <br/>5.4. Процеси розвитку. – 262 <br/>5.4.1. Дозрівання. – 263 <br/>5.4.2. Присвоєння. – 267 <br/>Д. Б. Ельконін: періодизація психічного розвитку. – 267 <br/>Характеристика періодів розвитку. – 269 <br/>5.4.3. Освосння. – 276 <br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 279 <br/>Бібліографія. – 280 <br/>ТЕМА 6. НЕНОРМАТИВНИЙ ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК. – 289 <br/> 6.1. Природа і межі психічної ненормативності. – 290 <br/> В. В. Лебединський: класифікація грубих порушень розвитку. – 290 <br/>6.1.1. Чинники ненормативного розвитку. – 293 <br/>6.1.2. Форми негативного впливу на психіку дитини. – 296 <br/>6.2. Психічна ненормативність у теоретичному висвітленні. – 297 <br/>6.2.1. Психоаналіз та його версії. – 298 <br/>А. Фройд: несвідоме дитини і механізми психологічного захисту. – 301<br/>Р. А. Шпіц: ефект госпіталізму і стосунки в діаді «дитина- мати». – 303 <br/>Дж. Боулбі: порушення прив'язаності. – 304 <br/>О М. Айнсворт: форми порушення прив'язаності. – 306 <br/>Е. Еріксон: Его-ідентичність та ї становлення. – 311 <br/>6.2.2. Біхевіоризм і теорії научіння. – 314 <br/>Б. Ф. Скіннер: научіння через підкріплення відповідей. – 315 <br/>А. Бандура: научіння через моделі поведінки. – 317 <br/>Г.Ф. Харлоу: научіння любові. – 318 <br/>6.2.3. Радянська і пострадянська психологія. – 320 <br/> М.I. Лiсіна: проблеми онтогенезу спілкування. – 320 <br/>Емпіричні дослідження. – 323<br/>Дослідження пострадянської доби. – 327<br/>6.3. Процеси ненормативного розвитку. – 328 <br/>6.3.1. Дозрівання. – 328 <br/>6.3.2. Присвосння. – 332 <br/>О.В. Сухарсв: етнофункціональні розлади психіки. – 333 <br/>6.3.3. Освоення. – 335 <br/>6.3.4. Психологічна допомога за ненормативного розвитку. – 338 <br/>Питання для контролю, самоконтроллю та роздумів. – 340 <br/>Бібліографія. – 340 <br/>Модуль III. ПСИХІКА І ЖИТТЯ. – 349 <br/>ТЕМА 7. ДІЯЛЬНІСТЬ. – 350 <br/>7.1. Діяльність як спосіб людського життя. – 350 <br/>С. Л. Рубінштейн: діяльність, свідомість, життевий шлях людини. – 352 <br/>С. Л. Рубінштейн: життя як предмет теоретичної рефлексії. – 356 <br/>Леонтыєв: діяльність, свідомість, особистість. – 359 <br/>В. А. Роменець: діяльність як вчинок. – 366 <br/>В. А. Роменець: вчинок і життя як психічний феномен. – 367 <br/>7.2. Процес діяльності. – 372 <br/>Д. М. Узнадзе: настановлення і діяльність. – 372 <br/>К. Левін: людина у полі динамічних сил. – 375 <br/>7.3. Види діяльності. – 382 <br/>7.3.1. Гра. – 382 <br/>Д. Б. Ельконін: рольова гра у дитячому віці. – 383 <br/>7.3.2. Учіння. – 384 <br/>Г. С. Костюк: навчання, учіння, розвиток. – 385 <br/>В. В. Давидов: учбова діяльність і теоретичне мислення. – 387 <br/>А. В. Фурман: учень в інноваційному освітньому просторі. – 389 <br/>7.3.3. Праця. В. Д. Шадриков: системогенез професійної діяльності. – 390 <br/>В. А. Роменець: аналіз творчого процесу. – 391 <br/>7.4. Діяльність і особистість. – 396 <br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 398 <br/>Бібліографія. – 398 <br/>ТЕМА 8. СПЛКУВАННЯ. – 405 <br/>8.1. Спілкування як міжсуб'єктні взаємини. – 406 <br/>М.I. Лісіна: спілкування і психічний. – 407 <br/>Спілкування як діалог. – 409 <br/>Л. Е. Орбан-Лембрик: діалог, спілкування, особистість. – 410 <br/>8.2. Спілкування і особистість. – 412 <br/>Л.Е. Орбан-Лембрик: комунікативна природа особистості. – 421 <br/>8.3. Будова, закономірності, психологічні ефекти спілкування. – 414 <br/>8.3.1. Спілкування як обмін інформацією. – 414 <br/>8.3.2. Спілкування як взаємодія. – 417 <br/>8.3.3. Спілкування як сприймання і розуміння. – 422 <br/>8.4. На шляху до оптимального спілкування. – 429 <br/>Спілкування в умовах професії типу «людина- людина». – 429 <br/>Психологічна допомога при труднощах спілкування. – 431 <br/>Е. Берн: психологічні ігриі життсві сценарії. – 433 <br/>Від психології спілкування до спілкування у психології. – 438 <br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 441 <br/>Бібліографія. – 441 <br/>ТЕМА 9. СПІЛЬНОТИ. – 448 <br/>9.1. Спільнота як предмет психологічного осмислення. – 449 <br/>9.1.1. Спільнота-ідеальна реальність. – 450 <br/>С. Московичі: природа соціальних уявлень. – 450 <br/>9.1.2. Спільнота-соціальна реальність. – 453 <br/> Г.М. Андреєва: конструювання образу соціального світу. – 453 <br/>9.1.3. Спільнота етнічна реальність. – 456 <br/>В. Янів: етнопсихологічна студія української духовності. – 457 <br/>9.2. Спільнота як група Взаємини у групі. – 461 <br/>Група як соціально-психологічне явище. – 464 <br/>Рівні розвитку групи. – 467 <br/>А. В. Петровський: колектив – група найвищого рівня розвитку. – 469 <br/>9.3. Спільнота і особистість. – 473 <br/>В.А. Петровський: феномен персоналізації. – 473 <br/>Спільнота і виховання особистості. – 473 <br/>9.4. Від психології спільнот до спільнот у психології. – 481 <br/>Школа Л. С. Виготського Школа С.Л. Рубінштейна. – 483<br/>Школа В. А. Роменця. – 486 <br/>Питання для контролю, самоконтролю та роздумів. – 490 <br/>Бібліографія. – 490
330 ## - Короткий зміст
Текст примітки Курс подається через систему понять і категорій, яка охоплює становлення, функціонування, будову, феноменологію психічних явищ. Відтворюється історія і логіка набування психологічних знань, виокремлюються внески у цей процес психологів-теоретиків, висвітлюються здобутки психологічної науки. Психологічне пізнання характеризується як невпинний рух людської думки у її намаганнях збагнути природу і сутність психічного. Утверджується розуміння психології як фундаментальної науки світоглядного значення, що продовжує одвічно триваючу практику людського самопізнання.
676 ## - ДКД
Індекс 150
700 ## - Особисте ім’я
Автор П. А. М'ясоїд
Частина імені, яка відрізняється від початкового елемента вводу М'ясоїд П. А.
801 ## - Джерело походження запису
Країна УКРАЇНА
Установа ЛБС
942 ## - Додаткові дані (Коха)
Код системи класифікації для розстановки фонду ddc
Тип одиниці (рівень запису) книги
Класифікаційна частина шифру збереження 150
Шифр замовлення 150/18
Авторський знак М 99
Фонди
Статус вилучення Стан пошкодження Статус втрати/відсутності Джерело класифікації чи схема поличного розташування Дата надходження Джерельне місце зберігання Поточне місце зберігання чи видачі Штрих-код Дата останнього редагування примірника Дата, коли останній раз бачено примірник Інвентарний номер Шифр зберігання Дата останнього випожичання чи повернення Тип обігу (не для випожичання) Тип одиниці (рівень примірника)
        14/05/2021 Бібліотека ЛБС Бібліотека ЛБС 13931 2023-09-27 12:03:27 27/09/2023 13931 150/18 Т.1 1 22/09/2023   книги

Працює на АБІС Коха